Pages

Tuesday, June 29, 2010

kawan bukan sekadar mengisi ruang dihati tetapi menjadi sebuah keluarga dihati saya..


khas buat sahabat yang tersayang..,

Dahulu aku xmengerti ape itu persahabatan seorang kawan. tetapi seorang sahabt aku yg mengajar aku ape itu sahabat. SAHABAT, adalah kawn ygsentiasa berada disisi kita walauapapun yg terjadi, sentiasa menjaga dan memahami kita serta memberi sokongan kpada kita. baru aku tahu itulah detik menjadi sahabat. aku mula mencari sahabt yang bolh memahami aku, akhirnya aku dapat..sahabt yg sentiasa berada disisi aku dan sentiasa mengajar aku tetng kehidupan. aku terharu sgt.. mereka bagaikan keluarga dihati aku ini... walaupun hati mereka semua xsama.




hari semakin berlalu, umur semakin tua.. semua dah dewasa... tetapi persahabatan xputus jua.. gengam erat tanpa terlepas.. menjadi km sebuah keluarga serta persahabtn yg kekal. dalam suka duka pasti ada perselisihan.. walaupun ada tetap kuat persahabatn km.. tp xmcm dahulu.. aku sedih sgt2..dulu xjdi cm nie pon..semua blh phm.. tp sekrg..ntah la pae yg xkne.. hati aku selalu bertnya.. kenapa semua ni berlaku?? bagaimana ia berlaku?? dan kenapa ia berlaku??

kawan,
perjalanan kita masih lg panjg.. pemikiran kita dah matang.. jgn la kita sia2kan persahabatn kita ini.. aku mahukan persahabatn seperti dahulu..bkn seperti sekrg.. mana pergi hilang persahabatn kita?? mgkin hari ini kita bergaduh esok lusa kita berkawan.. tp jgn la kita simpan ape yg didendam selama ini krana ia akn mkn diri sendiri.. ayuh teman bangkit semula..mnjadi sebuah keluarga seperti dahulu.. secara terus terang aku nmpk kita tidk rapt seperti dahulu lg..knpa?? ia memg aku mula sakit hati dan mula rasa marh..tp aku sekrg tidak dapt berthan lg.. aku hrus mencri kebenaran aku.. aku berharp kita akn menjadi sebuah keluarga seperti dahulu.. aku berharap..


kawan.
maaf kan ku jika aku berbuat silap..dan halalkan segala mkn n minumku sepnjg perknalan kita.. aku maaf kwn2ku sekalian... tetapi ingt la kawn2ku sekalain...

P/s:JIKA KITA MEMPUNYAI KAWAN BARU JAGN KITA TINGGAL KAWN YG LAMA KERANA BESOK INI KWAN LAMA KITA LA YG AKN BANTU KITA.. JGN ANGGAP KWAN BRU ADALAH SEGALANYA, KERANA KAWN LAMA YG SELAMA INI MENOLONG KITA..MAKA JGN LA KITA MEMBENCI SERTA MENGHINA KAWAN LAMA KITA DAN JGN KITA MENINGGALKAN KAWAN LAMA KITA KERANA IA SEPERTI KITA BUANG KELUARGA KITA.. PERSAHABATAN LAGI PENTING DARI KAWN BARU KITA.. INGAT LAH KAWN2 SUME.. HATI SEORNG KAWAN KITA XDAPT LIHAT TETAPI KITA BLH TAHU TANGISAN DIHATI DIA.. DAN KPADA SUME SATU LG.. JANGAN LA KITA MERAMPAS KAWAN ORG LAIN SESUNGGUHNYA IA SEPERTI KITA RAMPAS SUAMI ORANG.... INGATLAH KWAN2...

coretan ini hanya rekaan semata-mata..tidak menguris hati sape2..klu spe2 terasa maafkan saya.. tetapi ia tidak dituju olh sape2 pon k....
thanks membaca...

wasalam...


yang tulus ikhlas dari:
iera stella 2010


0 comments:

Post a Comment