Pages

Monday, November 29, 2010

sinopsis novel "CINTA BERTINDIH"

“CINTA BERTINDIH”

Novel ini menceritakan seorang wanita yang sering mengalami masalah cinta dimana cintanya itu sentiasa bertindih-tindih. Hati seorang wanita ini sentiasa dimiliki oleh orang lain sehinggakan dia menemui cinta sejatinya.

Siti mariam adalah seorang gadis yang lembut hati tapi sering diselebungi kesedihan. siti mariam yang baru berpindah ke kota itu tidak mempunyai teman atau rakan ditempat tinggalnya itu. Walaupun begitu siti akur dengan pemberian ilahi ini. Dalam masa yang sama siti juga berpindah ke sekolah baru nya itu. Tetapi kali ini siti pindah ke sekolah khas perempuan sahaja. Disitu siti bertemu rakanya bernama melati. Siti amat gembira apabila mempunyai kawan untuk dia bergurau senda.
Hari berganti hari siti gembira bersama kawanya walaupun hatinya sedang merasa kesedihan. Tetapi kegembiraan itu hanya seketika apabila ayah siti ingin berpindah ke rumah baru mereka. Kegembiraan siti ragut lalui menjadi kesedihan keatas dirinya. Siti akur dengan apa yang terjadi. Jika itu yang terbaik untuk keluarga apa salahnya jika ia menerimanya. Siti sedih meninggalkan kawnya dan berjanji bhawa dia akan kembali semula ke sini.

Apabila sampai dirumah barunya itu siti memandang persekitaran rumah yang amat cantik dan damai. Di situ siti menemui seorang lelaki…..

Cinta , kau umapam emas dihati,
Cinta , kau umapama permata dan berlian,
Andai dapat ku gengamnya..
Akanku hiaskan dengan bunga yang mekar..
Akanku jaganya dengan baik…
Agar aku dapat menikmati cintamu
Hingga ke akhir hayat ku…!!



Ingin mengetahui selanjutnya apa yg terjadi??? Nantikan novel terbaru stella “CINTA BERTINDIH” J ikuti taw… jagn lupa…!! Love u all muahx!!



Stellieto..

0 comments:

Post a Comment